donderdag 1 juni 2017

01-06-17


Ik hoopte op een zwarte specht en een boomvalk. Slechts die laatste liet zich heel even op grote afstand zien. Ook de groene specht, die je vrijwel altijd tegenkomt in de Hatertse Vennen, had blijkbaar wat beters te doen dan heen en weer vliegen in mijn verrekijkerbeeld. Wel leuk dat ik een roepende boomleeuwerik heb gehoord. Niet dat ik dat ter plekke in de gaten had. De schavuit liet zich niet zien. Maar ik kon wel z'n geluid opnemen. En via waarneming.nl werd mij toegefluisterd welk merk vogel ik gehoord had.




Zwarte kraai op zijn nest. Met zo te zien nog een restje vlees in z'n snavel. Ik wil proberen om van alle Gelderse vogels één aardige foto te maken voor mijn levenslijst. En als ik later groot ben een aardige tekening. (Vooralsnog blijf ik vogels tekenen heel moeilijk vinden.)  




Door de grote afstand verwachtte ik helemaal niks van deze foto van een mannetje roodborsttapuit. (De vogel zat heel hoog in een boom.) Maar hij valt me niet tegen voor een compactcameraatjefoto.




Door zijn roze onderbroek en rode petje zou je bijna denken dat je met de (steeds minder zeldzaam wordende) middelste bonte specht te maken hebt. Maar het is een jonge grote bonte specht die heel even mooi voor mij bleef stilzitten.




Ik gok maar weer dat het een viervlek is.
Edit: goed gegokt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten