vrijdag 9 juni 2017

Steltkluut [2]




Als dat geen mooi nieuws is. Het lijkt erop dat mijn steltkluten gaan broeden. (Ja, ze zijn echt van mij.) Het vrouwtje zit steeds op dezelfde plek achter een hoopje modder en het mannetje verjaagt vogels die te dicht in de buurt komen. Babysteltkluutjes... als mijn hart zoveel schoonheid maar aan kan...














'Gewone' vogels worden hier niet gediscrimineerd. Een mooi poserende graspieper krijgt van mij gewoon zijn fifteen minutes of fame.




De twee grote karekieten lieten zich deze keer goed bekijken. En vooral hóren. Het zijn een beetje de Lemmy Kilmisters van de vogelwereld.




Uitstekende keuze om over de Bemmelse dijk naar huis te fietsen. Een gezinnetje bever liet zich heel mooi bekijken. Zwemmend, takken vretend, elkaar knuffelend. Heel leuk. Met achter me een nestkast van een torenvalk met jongen en wat verderop een steenuiltje op een hek. Je kunt slechtere avonden hebben. (Helaas geen goede foto's kunnen maken door de invallende schemering.)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten