zaterdag 17 juni 2017

Libellen

Van de libellen hieronder wist ik er slechts één zelf te determineren. Mijn libelkennis is dan ook zo goed als nul komma zeven.




Maar ja, wie noemt deze libel dan ook bloedrode heidelibel. Hij is verre van bloedrood en op de heide vertoeven deed-ie ook al niet. O wacht, het is een vrouwtje. Het zal ook eens niet.




Zelfde verhaal bij deze blauwe breedscheenjuffer. Lichtgroen en met een beetje voorstellingsvermogen schemert er iets lichtblauws door. Hij zal nog wel niet rijp zijn.




Gewone oeverlibel. Blijkbaar zo gewoon dat zelfs ik zijn naam nog kon achterhalen.




'Libelle onbekend'. Onder die naam voer ik de meeste libellen in op waarneming.nl. In een edit vermeld ik nog wel zijn ware naam. 
Edit: ook een bloedrode heidelibel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten