vrijdag 7 april 2017

Kuifje en de beflijster

Ik hoor een schot. Ik zie in de verte boven een weiland iets uit de lucht vallen. Ik zie een man met een geweer wegrennen. 

Tot zover mijn ooggetuigenverslag vanaf de Weurtse dijk.

Via een kerkuilnestkastomweggetje fietste ik naar een natuurplas in de hoop op een gele kwikstaart en misschien wel een beflijster. Allebei nieuw voor dit jaar maar die laatste natuurlijk een stuk zeldzamer. Eerstgenoemde liet zich niet zien. De lijster was mij wat beter gezind.




Grauwe gans. Volgens mij heb ik hem al eens eerder voorbij zien komen op waarneming. Deze toupetgans. Het wachten is op een luid gakkend gansmaatje met een zwarte baard en een kapiteinspet. Al is dat misschien wat veel gevraagd.





Klein geaderd witje. Er wordt momenteel wat afgecopuleerd in de natuur. Een tijdje terug had ik nog twee vulgaire gewone padden voor de lens, gisteren fladderde er een schaamteloos vlinderpaartje voor me langs. Zo druk bezig met hun 'liefdesspel' dat ik ze tot een paar centimeter kon benaderen met m’n camera. Zo’n viespeuk ben ik dan ook weer wel.



Beflijster. Zelfs na de vorige foto’s geen flauwe grappen over zijn naam. In zijn nek zie je nog net een stukje van de witte bef van deze stoere lijster. Zeldzame doortrekker in mijn omgeving. Er ging zowaar weer eens een geluksschokje door mij heen toen ik hem ver weg zag zitten. Dat werkt blijkbaar ook als je een vogel al eerder hebt gezien. Mooi!



Konijn. Variatie op mijn grote Canadese gans-foto. Na een paar weken vogelfotograferen val ik al in herhaling! Nou ja, deze foto móest geschoten worden.



Nijlgans. Helaas onscherp. En nog een beetje compositie erin snijden wilde ook niet echt goed lukken. Jammer, want het is zo’n mooi belicht tafereeltje van de rondwandelende Familie Vossenvoer



Actiefoto’s had ik nog niet echt geprobeerd te maken. Dit vind ik stiekem wel een mooie collage geworden. Of fotostrip. Titel: 'Meningsverschil in silhouet tussen buizerd en zwarte kraai.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten