dinsdag 18 april 2017

Drie groenpootruiters

Tijdens een excursie maak ik liever geen foto’s. Dat vind ik onbeleefd. Op weg naar de Vogelwerkgroep Nijmegen e.o.-Millingerwaard-excursie toe heb ik wel wat determinatiefoto’s / bewijsplaatjes geschoten. Ik plaats er slechts een paar want de kwaliteit laat nogal te wensen over. De aalscholverfoto heeft per ongeluk nog wel iets leuk artistiekerigs gekregen. (Al zal Birdpix hem ongetwijfeld als 'te donker' beoordelen.)







Twee keer een tureluur. Tussen de foto’s zit een kwartiertje tijdsverschil. Het was dan ook een heel grote donkere wolk die voor de zon ging hangen. Als je goed kijkt zie je op de achtergrond een vage groenpootruiter.



Drie groenpootruiters. Nare, nare grote donkere wolk!



Ter plekke kwamen we er niet uit over wat er nu precies in de verte in die boom zat. Al vermoedde de gids ernstig dat het een aalscholver was. Op één van de tiental foto’s die ik maakte laat de vogel een stukje snavel zien. Natuurlijk had de gids gelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten